Ruilen & Retourneren

We zouden heel graag willen dat al onze producten voldoen aan je verwachtingen, maar dat is helaas onmogelijk. Soms zit het artikel niet lekker, soms valt het 'live' gewoon tegen, of misschien zit je even krap bij kas. Ruilen & retourneren hoort nu eenmaal bij shoppen. Wij respecteren je besluit en hopen dat we je met een ander artikel wel blij (hebben) kunnen maken.

Uiteraard hebben we ook het proces van retourneren zo makkelijk mogelijk voor je gemaakt. Je kunt je producten heel gemakkelijk terugsturen voor € 1,95 via een Kariboo! locatie. Hieronder staan de voorwaarden en verschillende mogelijkheden

Voorwaarden Retourneren


Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?

  • Je hebt het recht om zonder opgave van redenen en binnen 30 dagen na de dag waarop je alle artikelen uit jouw bestelling hebt ontvangen van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet.
  • Wanneer je van een aankoop af wilt zien, dien je dit binnen 30 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan CoolCat te laten weten. Het heeft onze voorkeur als je hiervoor het bijgeleverde en ingevulde retourformulier gebruikt en deze samen met de niet-gewenste artikelen binnen 30 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan ons retourneert.
  • Je kan ook op iedere andere wijze binnen 30 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan CoolCat laten weten van de aankoop af te zien (bijvoorbeeld per post of e-mail). Hiervoor kun je gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Je dient dan de niet-gewenste artikelen binnen 30 dagen nadat je van de aankoop hebt afgezien aan CoolCat te retourneren. Stuur bij voorkeur het ingevulde retourformulier mee zodat wij alle gegevens hebben om jouw retour zo snel mogelijk te verwerken.

Via de webshop kan je artikelen alleen retourneren, niet ruilen. Je kan natuurlijk wel een nieuwe bestelling plaatsen als je een ander artikel wenst te ontvangen.

Artikelen die in de webshop van Wehkamp zijn gekocht, kunnen alleen via Wehkamp worden geruild of geretourneerd.

Welke artikelen kan ik retourneren?


Je kunt een artikel alleen ruilen & retourneren als:

  • het artikel compleet is, en
  • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat met aangehecht prijskaartje.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Retourneren naar de webshop


Je kunt producten retourneren naar de CoolCat webshop. Je betaalt dan een bijdrage in de retourkosten van € 1,95. Bij je pakket is een retourlabel toegevoegd. Vul bij voorkeur het retourformulier in en verpak dit samen met de producten in een verzendzak of doos en plak het retourlabel op de verpakking. Het pakket verstuur je via een Kariboo!-spot. CoolCat streeft ernaar om terug te betalen binnen 7 werkdagen, nadat het pakket bij ons retour is gekomen.

Beschadigd of verkeerd geleverd product


We vinden het erg vervelend als je een beschadigd of verkeerd geleverd product van ons hebt ontvangen. Wanneer wij jou per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel hebben geleverd, maak dit dan zo snel mogelijk kenbaar en geef op het retourformulier de reden/aard van de klacht op zodat wij de klacht zo goed mogelijk kunnen behandelen. Je kan ook contact opnemen met onze customer service. Wij proberen de klacht binnen veertien dagen na jouw melding hiervan af te handelen.

Wanneer je het retourformulier kwijt bent, neem dan contact op met onze customer service.

Wettelijke garantie


Bij aankoop van artikelen in de CoolCat webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden omdat het per artikel verschillend is wat de consument mag verwachten.

Prijsdaling/acties na aankoop


We hebben regelmatig acties waardoor de verkoopprijzen per dag kunnen verschillen. Indien je een artikel hebt gekocht en deze is binnen 48 uur na aankoop goedkoper geworden, dan betalen we je het prijsverschil terug. Je kunt in het bovenstaande geval contact opnemen met onze klantenservice via service@coolcat.nl . Is je aankoop langer geleden dan 48 uur, is het artikel is ongedragen en voorzien van de prijskaartjes dan kun je je order retourneren en het artikel opnieuw bestellen.

Algemene Klachten


Wanneer je een klacht hebt over onze producten of dienstverlening kun je contact opnemen met onze customer service. Een klacht wordt binnen een termijn van 7 dagen met je behandeld vanaf de datum van ontvangst.